פירוק חברה מרצון

קיימים שלושה מסלולים של פירוק חברה פרטית הרשומה ברשם החברות אך אנו נסקור רק פירוק מרצון רגיל.

שלושת המסלולים הם:
1. פירוק חברה מרצון בהליך מזורז
2. פירוק חברה מרצון
3. פירוק על ידי בית משפט

פירוק חברה מרצון – מיועד עבור כל חברה בעלת כושר פירעון המבקשת להתפרק מרצונה. מדובר בתהליך בו החברה מתכננת או מבצעת את פירוקה באופן מיועד. זו פעולה שבה החברה למעשה מפסיקה את פעילותה באופן מתוכנן ומבוקר. פירוק מרצון עשוי להתרחש מסיבות שונות, והוא עשוי להיות הכרחי לצורך איפוס פיננסי, שינויים עסקיים או תוכניות אסטרטגיות.

הנה השלבים בתהליך הפירוק מרצון:
1. בשלב הראשון יינתן על ידי דירקטוריון החברה תצהיר כושר פירעון ותתקבל החלטה על פירוק מרצון. בהחלטה זו ימונה גם נאמן עבור תהליך פירוק החברה (יכול להיות אחד הדירקטורים או יותר). החברה מבצעת את הפעולות הדרושות על מנת לסגור את כל פעילותיה, כולל הודעות לרשויות משפטיות ומיסוי.
2. בשלב השני תפורסם הודעה ברשומות על כך שהחברה עתידה להיות מחוסלת ושתערך אסיפה כללית לקבלת החלטה מיוחדת לפירוק מרצון ומינוי הנאמן עבור הליכי הפירוק.
3. לאחר שהנאמן סיים ליישם את הליכי הפירוק וערך דוח מסכם, תערך אסיפת בעלי מניות לאישור הדוח המסכם. הזמנה לאספה הכללית הסופית תפורסם חודש לפני קיומה ברשומות. לאחר האסיפה על הנאמן לדווח לרשם חברות על כך שהאספה התכנסה ולצרף את פרוטוקול האסיפה והדו״ח המסכם.
בעבר הייתה תקנה זמנית שאפשרה לקבל פטור מהאגרה השנתית אך תוקפה של התקנה פג ב-29.2.24.
כיום לא ניתן לקבל פטור מאגרה שנתית ולכן כדאי לתכנן מראש, ככל שניתן, את סגירת החברה כדי להימנע מתשלום אגרות מיותרות. בנוסף חשוב לקחת בחשבון שתהליך סגירת החברה יכול לקחת כמה חודשים מול רשויות המס ומול רשם החברות.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

ליטיגציה ויישוב סכסוכים

משרדנו מתמחה בייצוג לקוחות בסכסוכים מסחריים מורכבים. משרדנו עוסק במגוון רחב של תחומים כגון תובענות ייצוגיות, תביעות חוזיות ועתירות מנהליות. משרדנו מייצג בערכאות בתי המשפט

קרא עוד >>
ליווי חברה

חברת סטארט-אפ מתפתחת עשויה לצרוך שירותי ייעוץ משפטי במספר תחומים שונים. עורך דין מומחה בתחום יכול למנוע בעיות שעלולות להיווצר בעתיד בעזרת מומחיותו בתחום. הנה

קרא עוד >>